ΑΜΑΛΙΑ MOERMAN ΠΑΥΛΙΔΗ : «Συμβουλεύω τους μαθητές μου να προχωρούν με εφόδια τη μόρφωση και την αγάπη γι’αυτό που κάνουν»

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΑΜΑΛΙΑ MOERMAN ΠΑΥΛΙΔΗ : «Συμβουλεύω τους μαθητές μου να  προχωρούν με εφόδια τη μόρφωση και την αγάπη γι’αυτό που κάνουν»

Γεννημένη στην Αθήνα, η Αμαλία Moerman Παυλίδη γνώριζε από τη στιγμή που θυμόταν τον εαυτό της ότι ήθελε να είναι καλλιτέχνης. Γρήγορα καθιερώθηκε ως μια από τις πιο όμορφες φωνές αυτής της γενιάς. Η Aμαλία έχει διεθνή αναγνώριση, που είναι ήδη ορατή μέσα από το έργο της. Τα παγκόσμια μέσα μαζικής ενημέρωσης μιλούν για τη φωνή και τη διδασκαλία της. Οι ερμηνείες της τόσο των κλασσικών όσο και σύγχρονων έργων έχουν εξαιρετικές κριτικές.
Σπούδασε Μουσική (Κλασικό Τραγούδι) στην Φλωρεντία της Ιταλίας, Πιάνο, Μουσική Θεωρία και έχει δύο επαγγελματικά Διπλώματα στη διδασκαλία του τραγουδιού και τις σύγχρονες τεχνικές από την Αγγλία. Είναι πιστοποιημένη δασκάλα γιόγκα για τραγουδιστες και VIP Vocal coach για Talent Show agencies και μουσικές παραγωγές.
Από το 2014 άρχισε να εργάζεται ως δάσκαλα τραγουδιού στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Από τότε είχε μαθήματα με περισσότερους από 700 μαθητές!
Διδάσκει στη Μουσική Σχολή του Ρότερνταμ (Music School Rotterdam), στην Pop Singing Academy της Ολλανδίας και στην εταιρεία Vocaal Regionaal, όπου φωνητικά προγύμνασε χορωδίες και τις ετοίμαζε για διαγωνισμούς και παραστάσεις. Ανακάλυψε το πάθος της για τη διδασκαλία κι άρχισε να αναπτύσσει μια καριέρα στη φωνητική παιδαγωγική. Δούλεψε με παιδιά και ενηλικές. Εργάζεται ως Vocal coach σε talent agencies και Μουσικές παραγωγές σε όλη την Ολλανδία. Ετοιμάζει τραγουδιστές για παραστάσεις και παραγωγές όπως: The Voice, the Voice Kids, Xfactor, Disney, Sony Music, musical και Opera Productions. Οι μαθητές της έχουν 100% επιτυχία στις οντισιόν και στους στόχους τους!
Σήμερα διδάσκει σε δύο ωδεία Bel Canto Singing Technique στην Ιταλία και εργάζεται online με φοιτητές σε όλο τον κόσμο! Επίσης φωνητικά εργαστήρια στην Ολλανδία και την Αγγλία. Εργάζεται ως Κλασική τραγουδίστρια/Classical Crossover στην Ευρώπη μέσω των πρακτορίων: Scarlett Entertainment and Evenses. Είναι επίσημο καλλιτέχνης VEVO και επίσημο μέλος της Aotos: Association of Teachers of Singing στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

«ΠΑΛΜΟΣ»: Σε ποιό περιβάλλον μεγαλώσατε;
ΑΜΑΛΙΑ MOERMAN ΠΑΥΛΙΔΗ: Μεγάλωσα στη Νέα Σμύρνη, όπου και τέλειωσα το σχολείο στη Λεόντειο, σ΄ ένα περιβάλλον με χρώματα, μυρωδιές, αγάπη και μελωδίες. Ήμουν πολύ τυχερή να έχω μία μεγάλη οικογένεια και να ενηλικιωθώ με εικόνες και παραστάσεις που σίγουρα συνέβαλαν στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς μου.

 

«Π»: Τι σας ώθησε στη μουσική και στο λυρικό τραγούδι;
ΑΜ.Μ.Π.: Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, θυμάμαι την αγάπη μου για τη σκηνή. Ήμουν μόλις 6 ετών όταν ανέβηκα στη σκηνή και αισθάνθηκα ένα πολύ περίεργο συναίσθημα… Σαν η ψυχή μου να έβγαινε από το σώμα μου, ένιωσα να είμαι ένα με το σύμπαν. Έκτοτε ήξερα ότι θελω να είμαι στη σκηνή! Από μικρή έπαιζα στο θέατρο και έκανα μπαλέτο. Κοντά στην εφηβεία άκουσα σε κασέτα την Μαρία Κάλλας. Και ερωτεύομαι. Την ίδια χρονιά εκδηλώνω την επιθυμία να μπω στη χορωδία του σχολείου μου. Ωστόσο η μουσικός και υπεύθυνη της χορωδίας μου λέει πως είμαι φάλτση και πως θα ήταν καλύτερο να ασχοληθώ με την υποκριτική και όχι με το τραγούδι. Έκτοτε προσπάθησα πολλές φορές να μπω στη χορωδία χωρίς επιτυχία. Και έτσι «θάβω» μέσα μου την αγάπη για το λυρικό τραγούδι.
Στην ηλικία των 18 ετών δίνω εξετάσεις στον Εθνικό και δεν περνάω. Αποφασίζω να δώσω εξετάσεις στη Λυρική για να γίνω μπαλαρίνα – όπου απέτυχα παταγωδώς επίσης. Μόλις έμαθα ότι απέτυχα στις εξετάσεις και καθώς ήμουν έτοιμη να μπω στο ασανσέρ της Λυρικής… ακούω 3 τραγουδιστές όπερας να κάνουν πρόβα στο δίπλα δωμάτιο. Εκεί ήταν η στιγμή μου. Μένω ακίνητη και συνέχισα να τους ακούω για περίπου μία ώρα, θυμάμαι πόσο πολύ εκλαιγα και πόσο έντονα ένιωθα τι έπρεπε να κάνω. Γύρισα σπίτι και είπα στον στους γονείς μου ότι θέλω να σπουδάσω κλασικό τραγούδι, γιατί αυτό μου δίνει ζωή. Κι έτσι ξεκίνησα να σπουδάζω μουσική και λυρικό τραγούδι.

 

«Π»: Ήταν επιλογή σας να σπουδάσετε μουσικήσ το εξωτερικό;
ΑΜ.Μ.Π.: Ναι. Μετά από ένα χρόνο σπουδών στην Ελλάδα, ο τότε δασκαλός μου μου είπε πως έπρεπε να πάω να σπουδάσω και να εξελιχθώ στην Ιταλία, όπου είναι η γενέτειρα του Bel Canto. Δεν σας κρύβω ότι ήταν το όνειρό μου να σπουδάσω στην Ιταλία κλασικό τραγούδι. Τόσο για το επίπεδο των σπουδών όσο και για την ιδιαίτερη έλξη που ασκεί πάνω μου αυτή η χώρα. Έτσι ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη Φλωρεντία.

 

«Π»: Στην Ελλάδα έχουμε προοπτική καριέρας και υποδομές τέτοιες για να στηρίξουν τη νέα γενιά καλλιτεχνών;
ΑΜ.Μ.Π.: Δυστυχώς δε ζω στην Ελλάδα εδώ πολλά χρόνια και δεν γνωρίζω για να σας απαντήσω. Άλλωστε δεν σπούδασα και δεν εργάσθηκα στην Ελλαδα. Ωστόσο από φίλους μου γνωρίζω ότι το εργασιακό περιβάλλον όσον αφορά τους λυρικούς καλλιτέχνες δεν είναι όπως στο εξωτερικό. Ο χώρος είναι πολύ μικρός, παραγωγές δεν γίνονται πολλές και υπάρχει μόνο η Λυρική και ευτυχώς μαθαίνω το Ίδρυμα Θεοχαράκη και φυσικά το Ίδρυμα Νιάρχος όπου πλέον στεγάζεται η Λυρική.
Θεωρώ ότι είναι δύσκολο για έναν κλασικό τραγουδιστή στην Ελλάδα, επί του παρόντος τουλάχιστον, να ζήσει μόνο από το τραγούδι.

 

«Π»: Η δική μας πραγματικότητα με εκείνη του εξωτερικού επιδέχεται σύγκρισης;
ΑΜ.Μ.Π.: Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμα η κουλτούρα ώστε ο φοιτητής κλασικού τραγουδιού να μορφωθεί σωστά. Αυτό που μπορώ να σας πω με σιγουριά είναι ότι το πρώτο βασικό είναι οι σπουδές. Στην Ελλάδα διδάσκουν καταπληκτικά μορφωμένοι μουσικοί αλλά ακόμα οι τίτλοι σπουδών δεν είναι ισάξιοι των Conservatoires του εξωτερικού. Στην Ιταλία, Αγγλία, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία ο μορφωμένος μουσικός θα βρει δουλειά. Γίνονται πολλές παραγωγές από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Επίσης σαν φοιτητής παίζεις σε πολλά θέατρα όπου αυτό σου δίνει την εμπειρία μέχρι να αποφοιτήσεις να συνεργάζεσαι με μικρές ορχήστρες, να έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθήσεις σεμινάρια από καταξιωμενους τραγουδιστές. Ολοκληρώνεις, δηλαδή, τις σπουδές σου έχοντας ήδη ένα μικρό κύκλο μουσικών συνεργασιών και εμπειριών.

 

«Π»: Τα κονσερβατουάρ του εξωτερικού, ποιές δυνατότητες δίνουν στους μαθητές και δασκάλους;
ΑΜ.Μ.Π.: Στους μαθητές δίνονται εξαιρετικές ευκαιρίες. Από το πρώτο έτος ο φοιτητής πρέπει να συμμετέχει σε παραστάσεις και συναυλίες, έχει αρκετά απαιτητικές εργασίες, όπου χρειάζεται εντατική μελέτη, συμμετέχει υποχρεωτικά σε σεμινάρια και συνέδρια, πολλές φορές σε άλλες πόλεις από εκείνη που σπουδάζει. Οι σπουδές είναι full time, ο φοιτητής έχει ατελείωτες ώρες μελέτης. Η σχολή είναι το σπίτι του φοιτητή μουσικής για τα επόμενα χρόνια. Οι δάσκαλοι των ωδείων του εξωτερικού δίνουν ευκαιρίες στους μαθητές τους στέλνοντάς τους σε διαγωνισμούς, παραγωγές ή ακόμα στο να αναλαμβάνουν εργασίες ή να διοργανωνουν σεμινάρια και να γίνονται το δεξί τους χέρι.
Όσον αφορά τους δασκάλους, είναι αρκετά δύσκολο να εργαστείς σε κονσερβατουάρ μιας και χρειάζεται να έχεις Bachelor, Master, PHD και βέβαια μια ενεργή καριέρα. Τότε είσαι πλέον δάσκαλος Πανεπιστημίου. Αρχικά προσλαμβάνεσαι ως βοηθός και εν συνεχεία αποκτώντας εμπειρία στη διδασκαλία μπορείς να αναλάβεις μαθητές που ξεκινούν τις μουσικές τους σπουδές.

 

«Π»: Πώς αποκτάται η γνώση της φωνητικής τέχνης;
ΑΜ.Μ.Π.: Η γνώση μεταφέρεται από τον δάσκαλο στο μαθητή. Ο μαθητής πρέπει να έχει επιμονή, αγάπη και να μελετάει συνεχώς ώστε να γνωρίσει σε βάθος τη φωνή του και να την προσαρμόσει στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Θέλω να πω απλά ότι το ταλέντο δεν φθάνει. Όσο για την τεχνική, προσωπικά πιστεύω στην Ιταλική σχολή του Bel Canto Italiano.

 

«Π»: Ποιές αρχές δεν παραβαίνετε κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σας στους μαθητές σας;
ΑΜ.Μ.Π.: Σκοπός μου σε κάθε μαθητή είναι η πολυεπίπεδη μόρφωση. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές μου δεν μελετάνε μόνο τεχνική, αλλά και ιστορία και μουσική και πιάνο, κυρίως όμως μαθαίνουν να συνεργάζονται με τον καλλιτέχνη που γεννιέται και μεγαλώνει μέσα από τις εμπειρίες τους. Ένας τραγουδιστής για να είναι καλός επαγγελματίας δεν πρέπει μόνο να γνωρίζει άριστα φωνητική τεχνική και μουσική, αλλά να διαθέτει αυτογνωσία και να ξέρει τα όρια του. Επιμονή, θέληση και συναίσθημα, είναι απαραίτητα σε μια πορεία που συνήθως έχει δυσκολίες και απογοητεύσεις.

 

«Π»: Διδάσκετε από το 2014 τραγούδι στο Ρότερνταμ, στην Ολλανδία, σε 700 μαθητές. Πώς γίνεται αυτό πρακτικά;
ΑΜ.Μ.Π.: Στάθηκα ιδιαίτερα τυχερή να ξεκινήσω τη καριέρα μου στη διδασκαλία στην καλύτερη μουσική σχολή του Ρότερνταμ, το School of Music αλλά και στην Pop Singing Academy της Ολλανδίας στο παράρτημα του Ρότερνταμ. Εβδομαδιαία δίδασκα φωνητικά εργαστήρια με 80 και πλέον μαθητές σε κάθε αίθουσα. Το 2016 ξεκίνησα να διδάσκω φωνητική και σε μία από τις πιο μεγάλες εταιρίες χορωδιών στην Ολλανδία, το Vocaal Regionaal, με πάνω από 400 μέλη. Έτσι μπορώ να πω ότι είχα την τύχη να δουλευω με πολλούς μαθητές.

 

«Π»: Ως vocal coach για πρακτορεία ταλέντων και μουσικές παραγωγές, ποιές δυσκολίες συναντάτε; Ο ταλαντούχος μαθητής πάντα διακρίνεται ή χρειάζεται κάτι άλλο και πέραν του ταλέντου;
ΑΜ.Μ.Π.: Το ταλέντο δε σημαίνει τίποτα αν ο μαθητής δεν μορφωθεί και δεν καλλιεργηθεί. Επίσης, το ταλέντο δεν λέει κάτι αν ο ίδιος ο μαθητής δεν θέλει να προχωρήσει και να αναπτυχθεί. Το πιο συχνό πρόβλημα είναι η έλλειψη φωνητικής γνώσης. Οι μαθητές δεν ξέρουν πώς λειτουργεί το σώμα τους, δεν έχουν κατανοήσει τεχνική και κυρίως δεν ξέρουν να αναπνέουν σωστά όταν τραγουδάνε. Αυτό είναι το προβλημα στο 95% των περιπτώσεων.

 

«Π»: «O Sole Mio» και «Dream a little dream of me», έργα σας στη δισκογραφία. Πώς είναι τα πράγματα σε αυτή σήμερα;
ΑΜ.Μ.Π.: Είναι δύο δουλειές μου από την Red Pack Productions στην Ολλανδία, και είναι δουλειές Classical Crossover. Με το διαδίκτυο πλέον ένας καλλιτέχνης μπορεί να έχει δισκογραφία πολύ εύκολα και να ακουστεί σε χιλιάδες ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Ήμουν τυχερή να συνεργαστώ με μία καλή εταιρία όπου προώθησε αυτή τη δουλειά online καθαρά και με αξιόλογα αποτελέσματα.

 

«Π»: Είστε γλωσσομαθής, μιλάτε και διδάσκετε σε πέντε γλώσσες. Είχατε κλίση σε αυτό από μικρή;
ΑΜ.Μ.Π.: Μιλάω και διδάσκω σε πέντε γλώσσες – Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ολλανδικά, Ελληνικά – ενώ τραγουδάω σε επτά – και Γερμανικά και Ρώσικα. Τελείωσα ένα Γαλλικό σχολείο. Από μικρή ηλικία διδαχθηκα τρεις γλώσσες. Αργότερα λόγω σπουδών έμαθα κι άλλες. Είχα κλίση στο να μαθαίνω γρήγορα μία νέα γλώσσα αλλά θεωρώ ότι βοήθησε πολύ το σχολικό. περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση μου αρέσει να μαθαίνω γλώσσες, να γνωρίζω πολιτισμούς ώστε να μπορώ να επικοινωνώ στη μητρική γλώσσα με τους μαθητές μου.

 

«Π»: Τί ακριβώς είναι η γιόγκα για τραγουδιστές που διδάσκετε;
ΑΜ.Μ.Π.: Σπούδασα Yoga for singers από ενδιαφέρον να διευρύνω τις γνώσεις μου. Δεν διδάσκω όμως Yoga. Παρ’ όλα αυτά έχω βάλει στη διδασκαλία μου στοιχεία που διδάχθηκα ώστε να βοηθήσω τον μαθητή να μάθει το σώμα του και πώς να αναπνέει σωστά όταν τραγουδάει. Οι τραγουδιστές πρέπει να καταλάβουν ότι, όπως δεν υπάρχει ήχος χωρίς αναπνοή, έτσι και δεν υπάρχει καμία κίνηση χωρίς αυτό. Με άλλα λόγια, είναι εξίσου σημαντικό για την σωματική κίνηση να είναι «στην αναπνοή» όπως είναι για τη φωνή. Εν ολίγοις, οι τραγουδιστές που έχουν επίγνωση έχουν την δυνατότητα να δώσουν αυθεντική έκφραση και σύνδεση με όλα όσα κάνουν και με αυτόν τον τρόπο να μεταφέρουν τόσο τον εαυτό τους όσο και το ακροατήριό τους. Αυτό είναι το τραγούδι.

 

«Π»: Ως δασκάλα, καλλιεργείτε την αγάπη στο μαθητή για την κλασική μουσική;
ΑΜ.Μ.Π.: Φυσικά. Είναι χρέος κάθε σοβαρού δασκάλου να μεταφέρει την αγαπη για τη κλασική μουσική στο μαθητή. Για να το κάνει όμως αυτό πρέπει ο ίδιος να αγαπά βαθιά και να κατανοεί τη κλασσική μουσική. Η κλασική μουσική διαρκεί στο χρόνο σε αντίθεση με ωραίες αλλά εφήμερες επιτυχίες. Γιατί όσες φορές και να ακούσεις ένα έργο, κάθε φορά ακούς κάτι διαφορετικό, ανάλογα με το πώς νιώθεις. Η μουσική μοιάζει να περιγράφει τη συναισθηματική σου πορεία προς την κάθαρση. Επίσης, κάθε φορά ανακαλύπτεις νέες λεπτομέρειες που δεν είχες παρατηρήσει, και κάθε φορά μπορείς να φτιάξεις τη δική σου φανταστική ιστορία καθώς την ακούς. Το μεγαλύτερο μέρος της κλασικής μουσικής, αν εξαιρέσουμε κυρίως την όπερα, είναι ορχηστρική μουσική. Δεν έχει καθόλου λόγια. Έτσι, όταν την ακούς μπορείς να φαντασιώνεσαι, να νιώθεις και να σκέφτεσαι οτιδήποτε θες, χωρίς περιορισμούς.

 

«Π»: Τί είναι για εσάς η μουσική;
ΑΜ.Μ.Π.: Είναι η δύναμη και η ελπίδα μου! Ο λόγος που ζω, εμπνέομαι, αναπνέω, ονειρεύομαι και πορεύομαι στον κόσμο. Η μουσική έχει να μου δώσει ακόμα περισσότερα από όσα φανταζόμουν, να μου ανοίξει δρόμους που ποτέ δεν ήξερα πως υπάρχουν και να αποκτήσω ακούσματα πολύ διαφορετικά που πιθανόν να αποκαλύψουν ένα κρυμμένο κομμάτι του εαυτού μου. Είναι η ψυχοθεραπεία μου.

 

«Π»: Ποιά θεωρείτε σημαντική στιγμή και συνεργασία στην καριέρα σας;
ΑΜ.Μ.Π.: Η πιο σημαντική ως τώρα συνεργασία μου ήταν με τη Disney στην Ολλανδία και το The Voice Kids. Εργάστηκα ως Vocal Coach για κάποια προτζεκτς και ομολογώ ότι ήταν μία καταπληκτική εμπειρία. Πρέπει να σας πως ότι δουλεύοντας σε τέτοιες παραγωγές είναι αδύνατον να μη βρεθείς αντιμέτωπη με δύσκολα τασκς ανακαλύπτοντας στοιχεία στη δουλεια σου ως καλλιτέχνης που δεν ήξερες ότι είχες.

 

«Π»: Τί αγαπάτε;
ΑΜ.Μ.Π.: Τα πάντα! Αγαπώ τη ζωή. Τα ζώα, τα φυτά, τη γη, το νερό, τους ήχους, τα χρώματα, τον άνθρωπο. Αγαπώ τους ονειροπόλους και τους τολμηρούς.

 

«Π»: Τί σας στενοχωρεί;
ΑΜ.Μ.Π.: Ο πόνος αθώων ψυχών γύρω μου.

 

«Π»: Τί συμβουλεύετε τους μαθητές σας για την πορεία τους; Τί θεωρείτε ιερό στη διδασκαλία;
ΑΜ.Μ.Π.: Θεωρώ «ιερό» ο δάσκαλος να εμπνέει και να εξελίσσει το μαθητή του να γίνει καλύτερος από αυτόν! Συμβουλεύω τους μαθητές μου να τολμούν! Να αγαπούν! Να πιστεύουν! Και να προχωρούν με εφόδια τη μορφωση και την αγάπη τους! Χωρίς πάθος και όραμα δεν πάμε μπροστά.

 

«Π»: Τί ετοιμάζετε;
ΑΜ.Μ.Π.: Φέτος έχω αρκετές συναυλίες όπως όλα τα χρόνια, αλλά είναι μία χρονιά διαφορετική από τα άλλες καθ’ ότι διδάσκω σεμινάρια Bel Canto Italiano – Φωνητική Τεχνική Ιταλικής Σχολής σε 3 χώρες φέτος, Ελλάδα, Ιταλία και Ολλανδία και είμαι ενθουσιασμένη που θα έρθω πρώτη φορά στη χώρα μου και θα ξεκινήσω να συνεργάζομαι με Ελληνικά Ωδεία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή